Marketing in een suikerzakje

24 januari 2014

Ook op een buitenlands terras stuit je soms op bijzondere manieren van marketing bedrijven. Zo dronk ik koffie in een klein plaatsje aan het meer van Genève. Het terras was niet vol, dat zou pas gebeuren rond lunchtijd, maar toch redelijk bezet met koffiedrinkers, zoals ik.
Schuin tegenover mij zat een echtpaar. Ook zij bestelden koffie: ‘deux grand crème’. Toen hun bestelling op tafel stond, pakte de man het zakje met suiker en bekeek het. Om daarna, in plaats van het open te scheuren en de inhoud in zijn koffie te strooien, het suikerzakje bij zijn oor te houden en te schudden.

Mijn verbazing was groot. Tot ik de tekst op mijn eigen – meteen terzijde geschoven – suikerzakje las. Daar stond: ‘Niet openen, schudden!’ Uit de rest van de tekst bleek het suikerzakje een slimme hoortest te zijn. ‘Houd mij bij uw oor en schud mij. Hoort u niets? Tijd om eens naar audicienketen X te gaan.’Verrassend creatief, om zo de inhoud van een suikerzakje te gebruiken voor je marketing!

Een bijkomend voordeel van deze reclamedrager: je steekt het suikerzakje met de URL www.testauditif.ch makkelijk in je zak. Om thuis een uitgebreidere online hoortest te doen.
Overigens, na het doen van de suikerzakjestest kan ik u gerust stellen: mijn gehoor is nog prima!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Oudere blogposts: