Geen probleem?!

7 oktober 2014

‘Heeft u een probleem, wij lossen het op. Heeft u geen probleem? Wij bezorgen u er een.’ Aan deze marketingkreet moest ik denken toen ik in mijn buurtsuper stuitte op een vernieuwd product.

De hoge toren van grootverpakkingen wc papier was niet te missen. Ook al door de bonte kleuren van de verpakking. Die toeterde trots een nieuwe vondst de wereld in: een doorspoelbare wc koker! Een zucht van opluchting kon ik niet onderdrukken bij het lezen van die reclameboodschap. Eindelijk was het probleem opgelost waar ik mijn halve leven al mee tobde: wat in ’s hemelsnaam te doen met lege wc kokertjes.

Bewaren voor knutselgrage kinderen of dito bejaarden? Om de kokertjes vervolgens getransformeerd te zien tot vlinders, locomotiefjes of – bewaar me – kettingen? Goed voor uren knutselplezier, ook al zit niemand op het eindproduct te wachten. Of toch maar dat kartonnen kokertje plat stampen en heel verantwoord bij het oud papier knikkeren?

Dat duivelse dilemma werd me vanaf nu dus bespaard. Als ik tenminste toiletpapier van merk X kocht. Dan kon ik opgelucht en onbezorgd het lege wc kokertje te water laten in de wc pot. Zeker in de wetenschap dat het volkomen zou oplossen tijdens zijn tocht door het riool.

Eerlijk is eerlijk: dat ik de jumboverpakking van merk X in mijn boodschappenkarretje vlijde, had alles te maken met de actieprijs en niets met de USP. Is de actie voorbij, dan ga ik weer lekker stampen. Of misschien toch gewoon bewaren? Nou ja, dat probleem los ik dan wel weer op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Oudere blogposts: